Przed nami najbardziej komercyjny sezon w roku. Producenci gier i zabawek, dostawcy contentu, branża e-commerce zapewne już są gotowi do wysokiego sezonu zakupowego.
Wstępem do dyskusji będzie opublikowany niedawno raport „Dzieci i młodzież w komercyjnym świecie”, autorstwa Łukasza Komudy i Kamila Fejfera, mówiący o stanie realizacji praw dziecka i człowieka, uwzględniający wyjątkowo ważny, ekonomiczny wymiar życia. Dowiemy się z niego m.in. jakie są rozwiązania prawne ochrony interesów dzieci, a co stanowi tylko dobrą wolę producentów.
W pierwszej części spotkania porozmawiamy o tym, czy jako dorośli jesteśmy świadomi, jakie chwyty reklamowe i pułapki socjotechniczne stosują producenci i dystrybutorzy, żeby pozyskać klientów? A co w przypadku dzieci? Czy znamy sposób komunikowania się producentów i dostawców usług z najmłodszymi konsumentami i wiemy, jaki wpływ na nich mają oglądane reklamy?
W dyskusji udział wezmą:
Konrad Ciesiołkiewicz, przewodniczący Komitetu Dialogu Społecznego KIG
Łukasz Komuda, współautor publikacji „Dzieci i młodzież w komercyjnym świecie”
Elżbieta Szadzińska, prezeska Federacja Konsumentów
W drugiej części spotkania porozmawiamy o tym, co zrobić, żeby być podmiotem, a nie przedmiotem w komercyjnym świecie wielkich firm. Co może zrobić biznes, a co państwo, aby chronić w tym aspekcie dzieci i młodzież?
W tej dyskusji udział wezmą:
Aleksandra Gajewska, Sejmowa Komisja Polityki Społecznej i Rodziny
Barbara Nowacka, Sejmowa Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży
Marzena Okła-Drewnowicz, Sejmowa Komisja Polityki Społecznej i Rodziny
Monika Rosa, Parlamentarny Zespół Praw Dziecka
Spotkanie poprowadzi: Magdalena Bigaj, członkini Komitetu Dialogu Społecznego KIG i prezeska Fundacji „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”.
Transmisja live z debaty dostępna będzie na stronie wydarzenia i profilach FB organizatorów
Link: https://fb.me/e/1H47wkYYP
ZAPRASZAMY!